Zap ziet niet meer

Zap ziet niet meer.

Het begon met TV-kijken.
Eerst vond ze de ondertitels toch wel klein geworden, maar het ging nog.
Daarna zat ze haar programmaatjes te zien met van die -oe-wat-ben-ik-geconstipeerd-en-toch-moet-het-eruit- dichtgeknepen oogjes. Auto rijden begon gevaarlijk worden, middenstrepen onbestaande.
Toen begon ze tegen open deuren op te lopen. Wat later tegen gesloten deuren. En toen ze de tamme kastanje kuste, stuurde ik ze naar de oogarts.

Het verdict viel en het verdict viel nog redelijk mee.
Geen buitensporige kosten voor uitvouwbare witte stokken met antislip-rubberdop onderaan, geen roestvrije, regenbestendige mars-telescopen in titanium, gewoon een brilletje.
Vandaag mocht ze er om.

En het was verdorie hoog tijd.
Met de auto ging ze erheen. Bij het fluks achteruit manoeuvreren reed ze gezwind minizap van der sokken, die ondertussen helemaal niet mini meer is.
Ocharme het kind. Haar knie moet tegen eind deze week volledig ontzwollen zijn.

Maar nu heeft ze haar brilletje en nu kan ze weer in de verte turen als de beste.
En fier dat ze is. Ze wil haar bril niet meer afzetten. Wat er ook gebeurt. Ook al is het eigenlijk alleen om ver te zien.
Zelfs bij het spaghetti afgieten, liet ze het op. Jammer, maar helaas goot ze het kokend water over de oudste haar hand.
Ocharme het kind. Haar hand moet tegen het einde deze week volledig ontzwollen zijn.
‘Ons moeder verongelukt hier iedereen’, jankte ze nog.

Nog dit.
De oogarts stelde voor dat ze ook een brilletje voor dichtbij kijken kocht, maar dat vond ze niet nodig.
Wat denkt die nu, ik ben toch niet blind!

Geplaatst op 14 februari 2013, in Een streepje natuur, Heb ik dat weer. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. Dit doet me herinneren aan een lerares Frans die ik ooit had: ze moest een bril op om te kunnen lezen maar geneerde zich zo dat ze liever met haar neus op het papier zat dan die bril op te zetten terwijl bij het minste zonnestraaltje ze wel de eerste was om een zonnebril op haar neus te zetten. Ze was (uiteraard) blond.

  2. Maar ik sta er wel heeeel errrug sexy mee. Dat ben je vergeten in je verhaal.

    Ja eeey, ik heb ze toch geleerd van niet achter een rijdende auto te duiken. Niks wat een tube hirudoid niet kan goedmaken.
    En puberzap is alweer uitwaarts feesten. Die paar blaasjes overleeft ze wel.

  3. Dat wordt best leuk vannacht met die bril nog op 😉

  4. ik zal maandag wel eens zien 🙂

  5. Had ze niet beter direct voor dubbel zicht gegaan, voor er nog meer ongelukken gebeuren ?

  6. Ja, want eens ze tamme kastanjes beginnen kussen, is het helemaal om zeep. Was het nu nog een wilde geweest.

  7. Ik heb lang mijn plan getrokken met zo’n leesbrilletje. Nu zitten er 3 in mijn bril : voor dicht, beeldscherm en ver. Ik was het zeer vlug gewoon, hoor, Zap.
    Of ik er sexy mee sta laat ik in het midden. 😉

  8. Waarom koos je geen lenzen? Die bestaan tegenwoordig ook met dubbel zicht. Geen gedoe met vette vensterkes, damp op de glazen, knellen, regendruppels, uit de mode raken… Ik heb mijn bril destijds met plezier gedumpt voor lenzen. Nog geen seconde beklaagd.

  9. Daar ging jullie kans voor een hond! 🙂

  10. Ik heb zo’n hekel aan brillen dat ik vaak buiten op de tast rondloop of met zonnebril dat is weer wel prima. 😉 Maar thuis heb ik ‘m altijd op, anders zie ik niets. Tijd voor lenzen!

  1. Pingback: Van uw blogvriendinnen moet je het hebben « De weergaloze fratsen van ene zapnimf

Geef een reactie

