Vinnig met vis

Het gevecht vond plaats in open water. Zestien graden, maar wel veel stroming.

Hij probeerde me buiten westen te meppen met een slag van zijn machtige lichaam. Ik las bijtijds zijn blik en dook onder het gevaarte door om uit de actieradius van zijn reuzenstaartvin te komen. Hij keek mijn manoeuvre grijzend aan en gaf me daar een lap boven op mijn kop. Met de staart, horizontaal.
Ik duizelde naar beneden, bewusteloos. De walvis liet de boel de boel en zwom al neuriënd van “Vicious” naar ongekende oorden.

Ik zonk dieper, steeds dieper. Ademhalen werd onmogelijk, ik kreeg water binnen, verslikte me en word hoestend wakker.
Nog bijkomend van mijn zee-avontuur laat ik de film van het gevecht aan me voorbijtrekken. Het was nochtans een goeie beweging van mezelf vond ik.
Hoe heeft die drommelse vinvis me dan op de kop kunnen meppen?
Zou dat nou dat…?

Inderdaad, Prof. Dr. Luc Bouwens bracht redding. Zeezoogdieren hebben een horizontale staart, vissen een vertikale.
En hoe kan dat eigenlijk dat ik dat niet weet tijdens mijn droom, en die walvis wel?

Geplaatst op 5 februari 2013, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. Kan ik geen antwoord op geven, helaas. In mijn droom weet ik echter dingen die ik in werkelijkheid niet weet. Dus zal ik nu maar gaan slapen, zekers?

  2. Nooit geweten dat dromen zo leerrijk konden zijn…

    • Ik vergeet nooit die keer dat ik de stelling van Charles Du Moustier bewees in een droom.
      Alleen heb ik daarna nooit meer teruggevonden wat die stelling was, en of die Du Moustier übehaupt heeft bestaan.

  3. Omdat je het ook al niet wist voor je insliep, tiens. Je bent het daarnet gaan opzoeken.

    • Maar die walvis wist het wel in mijn droom.
      Tenzij die walvis eigenlijk gedroomd werd door een walvis en onze dromen op wonderbaarlijke wijze in elkaar verstrengeld geraakt zijn tijdens de ansjovisdriedaagse, weet ik het toch niet hoor.

  4. Ergens in je onderbewustzijn moet je het geweten hebben. Hear hear, je hebt een onderbewustzijn. Driewerf hoera daarvoor. God weet waar het nog allemaal mee op de proppen zal komen…

  5. Toch al beter als : “Ik ga vannacht dromen dat ik een gazon ben.” en dan een professor nodig hebt die uitlegt dat het sportgazon taaier is dan het siergazon.

  6. Ik droom nooit dat ik een gazon ben, komaan zeg.
    Ik ben de steppe, de savanne, de golvende Schotse hoogten!
    Een gazon, pfhu.

  7. Wat ben ik blij dat ik mijn dromen niet meer herinner wanneer ik wakker word, als ik dit hier allemaal lees. 😉

  8. Ik hàààt leerrijke dromen! In mijn bed wil ik ontspannen!

Geef een reactie

