Ringtoongevecht

Ik heb een gsm.
Ik kan er mee bellen en mee sms’en.
Ik kan zelfs een eigengekozen geluidje laten klinken als ik een sms krijg.
Bij mij is dat een vink.
Telkens ik een sms krijg zegt mijn gsm tsjitsjitsjitsjitsji-suskewiet.
Ik vind dat tof.

Ze ging tegenover me zitten op de bank in de wachtzaal van het station.
Ze was veel te hard geschminkt, maar toch mooi. Ze had een warrige bos opgestoken rosse krollen en was bepakt en bezakt met twee hangtassen en zo’n oma-karretje in burberry.
Ze plofte neer. Nee, dat is niet waar, ze vleide zich eerder behoedzaam neer, maar was toch blij dat ze kon zitten.
Toen ging haar gsm af. Mioow mioow. Het gejengel van een klagend kattejong. Mii-oow mii-oow. Het gemauw werd intenser.
Ik dacht, als mijn gsm nu afgaat, wordt het comedy.

Het gemauw ging door terwijl zij in de binnenzak van haar jas zocht.
Ze haalde er geen gsm uit, maar een -ochot ochere- grijze kitten, met helblauwe oogjes dat ‘de mama’ smekend aankeek. Mioow.
Ze zette de kattekop op haar schoot en aaide het. De kleine keek scheel van genot en spinde dat het een lieve aard had.
Het beestje maakte niet de minste aanstalten om van de schoot af te wippen, ook al kon het dat makkelijk. Leiband noch hand hielden het tegen.
Ik dacht, als mijn gsm nu afgaat, wordt het drama.

Ik heb een gsm.
Ik kan er mee bellen en mee sms’en.
Ik kan er zelfs een vink mee doen tsjilpen.
Ik kan er foto’s mee nemen.
Maar mijn bluetooth is kapot. Ik krijg de foto’s er niet af.
Je zult bovenstaand tafereeltje moeten geloven zonder beeldmateriaal.

 

 

 

 

Gelijkaardig kattekopje

Gelijkaardig kattekopje

Geplaatst op 4 februari 2013, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Allé jong. Wie steekt er nu een kat in zijn binnenzak?

  2. Tsssss op zich had je je moeten verplaatsen om je gsm te beschermen of dat katje niet op te jagen…

  3. Héél in het begin dat ik een gsm had, heb ik eens als een gek in mijn handtas gezocht omdat dat “ding” rinkelde. Alle gsm’s hadden toen nog ongeveer hetzelfde riedeltje. Bleek het een spreeuw in een plantsoentje die dezelfde ringtone had…

  4. Die had zo’n klein mormeltje gewoon mee ? In haar binnenzak ? Om de trein te nemen ? Ik wou dat ik mijn poezen ook mee mocht nemen naar mijn werk. Ik zou ze dan niet moeten missen, hé. 😉

Geef een reactie

