Reetjes

Belach’lijke deadlines
Onhoudbare druk
Niemand die luistert
Interesse? Geen fuck!

Leugens, verdraaiingen
’t houdt echt niet op
Iedereen dekking
Te laat, jij krijgt klop

Loser, en nietsnut
’t Vliegt over en weer
Mails vol verwijt
en niks geen verweer

Het is niet de waarheid
Dat heeft geen belang
hou ‘k hier mijn postje
Daarvan zijn ze bang

Slaap’loze nachten,
en baden in ’t zweet
met gruizige slaapkop
en jeuk aan de reet

Kapotte ochtend
en toch maar op weg
Zestien uren pezen
voor brood met beleg

Ijspegels wegkrabben
de motor start toch
Kom maar kom maar
Zestig kilometer nog

Je remt net op tijd!
Ogen verschrikt en zo groot
Twee reetje op straat
Ze springen naar morgen
verdwijnen in de sloot.

Er is zoveel schoonheid:
Tederheid, liefde en al wat mooi kan zijn.
Soms is het zo mooi, dat je de rijm vergeet.
Sneeuwvlokjes, ijsbloemen, nietsvermoedende reetjes.
Als je er maar de tijd voor neemt.  En vooral niet vergeet wat echt belangrijk is:
De vriendin is fantastisch, de gezondheid goed, op een verkoudheid na, maar zelfs die kriebelhoest klinkt     grappig.

 
Al dat geëmmer, gemelk en gedoe,
twijfels tot je vergeet
’t leven is mooi
dat ze roesten aan mijn reet.

Geplaatst op 10 februari 2012, in Bevroren tijd. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. als zap het hier niet warm van krijgt, weet ik het ook niet!

    • Van een vent die het hele weekend loopt te foeteren dat die kloothommels op het werk hem het leven zuur maken?

      Nuja, het tussenstuk is natuurlijk wel komhierdatikjeinrepelskus.

      • Dat hij tijdens de week loopt te foeteren over het werk kan ik nog begrijpen maar tijdens het weekend?
        Dus Moose: laat dat werk los, man. Weekends zijn voor van alles maar niet om te foeteren over je werk. Dat is toch één ding dat ik geleerd heb.

        • Ik foeter van nature weinig.

          Maar soms kunnen ze vakkundig je w-e om zeep helpen door, als klant, vlammende mails te sturen naar jouw directie om 18u op een vrijdagavond.
          Dan heb je een goede 60 uur om alle plooien weer glad te strijken (of een actieplan op te zetten: hoe ontwijk ik willekeurig spervuur). Het zijn niet de leukste w-e’s kan ik je garanderen.

          • Ik begrijp het maar heb al ondervonden dat ik de maandag beter op dat soort situaties reageer als het me lukt om het werk tijdens het weekend volledig op de achtergrond te zetten.

  2. Ja man. Afstand nemen kan helpen.
    Maar het eerste stuk van de blogpost is zeer geslaagd…
    tot je echt begint te zeuren 🙂

  3. Dat is niet zagen maar ventilleren ! Moet kunnen anders ontploft hij. Ik spreek uit ervaring. 😉
    Mooi gedaan.

  4. Soms is het bijzonder fijn
    om heel alleen te zijn.
    Op het werk bedoel ik dan,
    want ’t zijn de collega’s die ik ban.

    Doch neuten tegen een boom,
    een struik of een paal,
    is lossen van stoom
    zonder wederkabaal.

    Een kloot aftrekken,
    een voetje lichten,
    dollen en gekken,
    zou mijn job verlichten.

    Collega’s, van die losbandige,
    daar droom ik wel eens van.
    Maar als kleine zelfstandige,
    sta ‘k steeds alleen mijn man.

    ’t Is altijd iet.

Geef een reactie

