De nieuwe ex-collega

De nieuwe voelt zich meteen thuis. Hij is dan ook goed, en heeft bakken ervaring. Overal heeft hij alles veranderd, overal was hij de beste. En nu komt hij ons vervoegen.

Hij trekt zijn sigaret in twee teugen op, en gooit de peuk nonchalant in de asbak. Waar moeten we zijn voor het nieuwsjaarsetentje?
Ik rijd hem voor naar het restaurant, we zitten schuin tegenover elkaar. Hij voert het hoge woord, maar veel diepte hoor ik niet. Een vijftal uur later staan we samen buiten op de pui. Hoe hij ons bedrijf vindt? Goed zeker, beetje braaf, beschaafd eigenlijk, hij houdt meer van actie. In de drank vliegen met collega’s, en daarna nog uitgaan met de bende, zo van die dingen. Niet zozeer een receptie en dan op restaurant, neen.

We vertrekken ongeveer gelijktijdig. Aan de verkeerlichten tien kilometer verderop zie ik zijn Mercedes’je. Ik herken het aan de blauwe mindervaliden sticker linksonder op de achterruit. Niet dat hij iets mankeert, maar die sticker heeft hij ooit ergens achterover kunnen drukken. Scheelt hem nogal wat qua zoeken naar parkeerplaats. Aanrader, moet je zeker ook doen, zo’n sticker kleven.

Ik ga achter hem staan. Dan gaat zijn raampje open. Het lege pakje Marlboro maakt een mooie scheervlucht en belandt midden op de snelweg. Het licht sprint op groen, en hij scheurt er vandoor. Ik denk niet dat hij mij herkend heeft.

Hij wordt mijn nieuwe ex-collega.
(wordt vermoedelijk wel vervolgd)

Geplaatst op 15 januari 2012, in Vriesvonk. Markeer de permalink als favoriet. 12 reacties.

  1. soms vraag je je toch af hoe de mensen worden aangeworven 😉

    • Oh, je solliciteert bij een bedrijfje dat je niet goed genoeg vindt en je sollicitatie afwijst, waarna er een vraag komt van een klant die net nog een consultant zoekt. Je hercontacteert die kwiet in kwestie en hij kan beginnen als freelancer via het bedrijfje bij de klant. Zoiets.

  2. Ik heb er ook zo ene. Hij gaat ondertussen al 5 maanden mee… :-/

  3. Zolang hij zijn deel van het werk doet, kan je hem (blijven) negeren. Zo niet, heb je pech en daar kan ik van mee spreken.

  4. Zo te lezen wordt het, hopelijk voor jou, niet te lang vervolgd. Wel uitstekend blogvulsel!

  5. Hoge woorden met weinig diepte, ik word daar zo moe van 😉

  6. Die sticker op zijn auto lijkt me niet volledig onzinnig.

  7. geef die jongen een kans, hij probeert vast en zeker zijn onzekerheid te verbergen achter een muur van arrogantie 🙂 of ge kunt nog altijd zijn banden platsteken LOL

  8. hopelijk leest hij niet mee 😉

  9. Ik voel dat het écht wel gaat klikken tussen jullie! 😉

Geef een reactie

