Alweer de Vuelta niet gewonnen

Ik pedaleerde op het steilste stuk van Alpe d’Huez. Het zweet gutste langs mijn voorhoofd, mijn fietstruitje stond open tot op de navel, maar verkoeling bracht het niet meer. Ik moest kleiner schakelen, en wou dat niet, mocht dat niet. Mijn hartslag racete al lang in het rood, maar de rol lossen, neen. De andere kregen het ook moeilijk, ik zag het aan de trillende voorarmen, en het steeds scheviger zwalpen. Die aanblik… het moest te doen zijn, ik kon het misschien wel halen. Ik duwde door, voor zover dat mogelijk bleek en Poulidor moest lossen, hij eerst, daarna Van Impe. Pantani brak en samen met Ocaña reed ik naar de top.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik zat achter zijn rug en greep mijn kans tot… psssscht. Dit kon niet waar zijn: psssssssccht. Mijn tube lek, liep leeg. Psssccccccht.

Het pssssccccht’en bleef aanhouden, ik voelde een supporter mij aan de schouder trekken. Duwen, trekken, duwen, trekken, psssschhht.
– Zeg moose, psssccchht, gaan we vrijen?
De fiets verdween en een bloemenmeisje reikte me een pluchen beer aan.
– Moo-oose, pssst.
Het bloemenmeisje loste op, ik viel van het podium in een zachte weide, die laken werd, die bed werd en ik was thuis.

Een pluchen beer schurkte zich tegen mij aan:
– Zeg, gaan we vrijen, komaan… Mmmmrrrrpp.
– Lammesloppebennohmoe…
– Mmmmrrrppp, nee hoor, je bent al wakker?
– Bergritgewonneuh plattentuubdjudjudju.
Ze likte in mijn oor, en overal elders ook.
– Beetjekoppijnwijnrojewijnrojewijn sloppesloppe.
– Gisterengrotejan vandaag kleine man. O-o-o, o-dol, mmmmrmrrrrrrppp.
En zo won ik zondag niet de Vuelta, maar toch een ritje.

Geplaatst op 13 september 2011, in Ping Pong. Markeer de permalink als favoriet. 19 reacties.

  1. Voor alle niet zo goeie verstaanders : dit is een andere dag dan daar (wijst naar eigen stekkie). Ne mens kan niet alle dagen even apatisch blijven, nietwaar?

  2. LOL. Er is daar precies wel elke dag (en nacht) wat te beleven bij jullie.

  3. Niet klagen, Moose, je hebt toch het gat dichtgereden?

  4. Mons Pubis

    Het was afzien, tanden bijten
    Een gevecht tegen de zwaartekracht
    Fietsend een hoge berg oprijden
    En dat in’t midden van de nacht

    Plots riep mijn sportdirecteur van uit de volgwagen
    Godverdomme ! wat een geknoei
    Moose gij zult gij moeten stoppen
    Want Uwe selder staat in bloei

    Duvel

  5. Werd dienen pluchen beer nu bereden of… heb ik weer nen stop in mijn oren of iets aan mijn ogen? 🙂

  6. Nu moet ik onverminderd denken aan wat mijn schoonvader ooit zei: er zijn er die er van klappen, en er zijn er die het doen.

  7. hahaha… actie in volle actie!

  8. Ik citeer u, Moose: “O-o-o, o-dol”. Ge weet toch wat dat is?
    Ongelooflijk dikke ochtendlul, ja.

  9. Schitterend ! Een ritJE maar ?

  10. vriendin: ‘hoh, macaroni, je maakt dat toch zelf, dat is in een wip klaar’
    vrouw: ‘in een wip, dat weet ik nog zo niet, als je dat met verse groentjes en kruiden uit de tuin doet…’
    ik: ‘het is dan te zien hoe lang de wip bij hen duurt, hee schat.’

    elke gelijkenis met bestaande personen of situaties is puur coïncidentieel.

Geef een reactie

