Golfen met een frietzak

Golf.
Golf is knikkeren voor jongens die niet willen bukken. Of nog Hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal. Youp van ’t Hek heeft het niet zo hoog op met golfers.

Ik vind het wel ok: een afgesloten grasveld met zandbakken, en dan op zondagmorgen alle poeha-toeters daarin loslaten. Lekker toch, zo kunnen ze je niet omverrijden met hun Cayennes, ML400s, Q7s en andere XC-90s.
Als je er voorbij fietst heb je zelfs nog extra lol. Zie ze doen in hun clownspakkies: met de witte schoentjes, de witte of godbetert ruitenbroek en het seventies polootje. Zouden die dat nu zelf niet doorhebben?
Maar ze doen maar, ik vind het wel gniffelen.

Nu hebben wij een dochter die heel goed heeft geluisterd naar het gezegde: Je familie kun je niet kiezen maar je vrienden wel. Ze heeft dus van een aantal van die rijkeluisventjes als vrienden.
En zo kwam ze op een groene woensdag bij ons klagen over al dat golfen van die vrienden. Ze vond het allemaal maar niks. Alleen, om dan alleen thuis te zitten terwijl haar vriend met zijn maten een partijtje golf acteerde, dat vond ze ook maar niks. En tussen die twee niksen leek golfen toch het minste niks.

Alleen kon ze niet mee! Blijkbaar bestaat er echt een vestimentaire code bij het golfen. Het polootje is verplicht! En ik heb geen polootje, jammerde ze. Kun je er geen van mij aandoen, stelde ik voor (ik heb heel wat hippe jaren zeventig kleren, die ik droeg tussen 92-96). Ze twijfelde nog, maar tenslotte ging haar te ver. Ze wou geen polo die zes maten te groot was. Ze jammerde een eind verder tot Zapnimf met de oplossing kwam: De frietzak!

Onze frank viel niet. Wel, op vrijdagavond werk je toch in de frituur? Ja, en? Wel, je uniform daar: een oranje polootje! Wel dan!

Als je een golfterrein passeert, en je ziet er een pronte meid golfen met een oranje polootje aan, waarop een grote frietzak staat, zwaai even: het is die van ons.

Het betere uniform

Denken ze lekker dat ze een Hollandse is, ha...

Geplaatst op 5 september 2011, in We doen aan cultuur. Markeer de permalink als favoriet. 11 reacties.

  1. En dan fotografeer je haar pull ipv polo. Kijk dan toch eens in de wasmand!

  2. Het is een model, uwe Moose. Maar wij hebben veel polootjes hoor.. mijn man golft, dus.. ze mag altijd eens komen kiezen. 🙂

  3. en een frietzak mag op het golfveld?
    ja ik zag ook gene polo, Zap! 🙂

  4. Ik ging juust zeggen: dat is geen polo, zulle. Maar ’t is niet erg, West-Vlamingen dragen dat niet. 😉

  5. ‘Golf is knikkeren voor jongens die niet willen bukken’. Mag ik deze lenen om in mijn status van Facebook te zetten, Moosje?

  6. @ al de anderen: Ja hoor ondertussen weet ik het wel. Als er een polootje in huis te vinden is, vervang ik het fotootje. Ok?

  7. @ Moose, uw Zapnimf gaf u al een gouden tip. Kijk in de wasmand!!! Allokes, dat is die andere mand dan de strijkmand.. geweetwel, de strijkmand, die voor u bestemd is. Wel niet die, maar die andere. Dan is zoals gelijk niet dieje rechts maar dieje andere.

    Capice!

Geef een reactie

