De cheesy necroloog

De zon stond laag op het natte asfalt, maar ik vond geen regenboog.
Voor mij reed een grijze wagen en achter mij een zwarte. Waar zijn alle rode auto’s toch gebleven?

Ik zette de radio op. Ik hoorde Jo Leemans. Wie is er nu weer dood, dacht ik. Want zo is dat als Jo Leemans op de radio komt. Alleen als er iemand dood is, wordt ze nog gebeld.
De enige keren dat ik de Vlaamsche Doris Day op  Radio 1 hoorde was bij het overlijden van Nonkel Bob, bij de dood van Bob Benny, het heengaan van Bobbejaan Schoepen, de Ten Hemel Opneming van La Esterella en nu nog eens bij een uitzwaaiende Tony Corsari.

In gedachten ga ik het rijtje af. Op Radio 1 zal ik Leemans nog acht keer horen. We hebben nog Will Ferdy, Jos Ghysen, Yvonne Verbeeck, Gaston Berghmans en een stuk of wat Strangers te gaan.
Maar stel nu dat Jo eerst gaat, wat dan? Hebben ze nog een back-up necroloog op de VRT?

Kom, laten we Jo eren nu ze nog leeft, met een liedje. Al mag ze nu verworden zijn tot de intrieste korpsenteller van dienst, vroeger, heel vroeger was dat een grappig ding.

Twee duetjes, beetje cheesy allemaal, maar best wel geestig, van 1970 en van 1962.
Het eerste is een duetje met Jef Cassiers waarin ze drie minuten nodig heeft om hem aan het verstand te brengen wat ze nu echt wil.
En daarna nog een duetje met Jack Hammer, waarbij zij wordt binnengetwist, zij het met ene ietsiepietsie tegengepruttel.

Geplaatst op 4 september 2011, in We doen aan cultuur. Markeer de permalink als favoriet. 13 reacties.

  1. De eerste die nu moet komen te gaan mag voor mijn part die halfgekookte idiote melkmuil van een Wally zijn. Dat lamme excuus voor een mens werkt al sinds mijn geboorte op mijn zenuwen. Hij is het grootste affront voor de vlaamse kant van ons land en mag nu echt wel eens voor eeuwig en altijd uit beeld verdwijnen. OMG, wat haat ik die windbuil!

    • Margogogo … go
      Een beetje respect voor zieke mensen mag wel. Iemand dood wensen doen enkel gaargekookte idiote melkmuilachtige windbuilen.

      • Mijn meningsgespui heeft vooralsnog geen enkele invloed op de datum van zijn overlijden, init?
        Respect moet ge verdienen. Mijn respect kan ik met de beste wil van de wereld niet opbrengen voor die dorpsidioot. So what? Beetje heilige huisjes intrappen moet kunnen.
        (dat ik een gaargekookte idiote melkmuilachtige windbuil ben kan ik niet ontkennen, take it or leave it)

  2. Die mens heeft geen geld… de cheriè van de markten, bedoel ik dus. Zijn manager met bontjas of nepnertsjas, heeft naar de Story normen zijn geld er door gejaagd.

    Ga uit sympathie toch het rouwregister tekenen… -NOT…. 🙂

  3. ja, echt jeugdsentiment; vooral omdat er toen niet veel anders was! 🙂
    maar hoe weet je nu dat de tweede song met Jo is?

  4. @zeezicht – geen idee, maar ik heb dat nummertje wel liggen thuis
    @Christel, Margo – Foei, foei, geen grotere ambiance dan bij
    “Ik sprong uit een vliegmasjien” hier ten Huize Zapmoose (als ik alleen thuis ben). Respect to the man Wally – ’t was aan de costa del sol tingelingeling!!!

  5. GEWELDIGE act allicht Moose, zo als je alleen thuis bent. 🙂

Geef een reactie

