Over mijn duizelingwekkend EQ

Paul is terug van verlof. Onze verloven sloten op elkaar aan en daardoor hadden we elkaar al     meer dan vijf weken niet meer gezien.

Dus dan doe je vlug rondje vraag en antwoord (wij zijn mannen, bijpraten kan op driekwart         minuut, dat komt door onze duizelingwekkend hoge Emotionele Intelligentie).

– En?
Hij-niet weg geweest. Ik-niet weg geweest.
Hij-regenregen, maar toch beter dan hier, haha. Ik-van-‘t-zelfde, hahaha.

– En? Hoe is het hier nog geweest tijdens mijn verlof? vraagt hij.
– O, alles onder controle. Puntje a dat jij zou doen, heb ik zelf gedaan, viel eigenlijk best mee. Puntje b, wel dat heeft die Roemeen gedaan, via Skype ging dat heel vlotjes. Puntje c dat jij zou doen heeft die Roemeen ook zonder problemen overgenomen, en dat vierde dingetje is ook onderzocht, verwerkt, opgestuurd en zelfs al verkocht. Fluitje van een cent.
Alles onder controle dus, geen enkel probleem, alles draait als een lier.

In mijn enthousiasme over de goede gang van zaken, merk ik niet dat hij tranen in de ogen krijgt.
Net voor zijn verlof is Paul ontslagen. Nu moet hij nog een drietal maanden opzeg uitdoen.
Het laatste wat hij wou horen was wel dat alles ook zonder hem gesmeerd liep.
Ik voel mijn EQ duizelingwekkend dalen tot tegen mijn schoenzolen.

Geplaatst op 30 augustus 2011, in Vriesvonk. Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Kak. Da’s een beetje sterven vanbinnen.

  2. Wat pijnlijk… maar je bedoelde het niet om hem te raken.

  3. @Christel O jawel, Ik haat die vent. Hij kan niet snel genoeg verdwijnen, de loser.
    (grapje)

  4. Zijn ze bij jullie niet bang voor sabotage dat hij zijn opzeg moet werken ? Van mij zouden ze niets meer terug vinden ! Zeker weten !!!

  5. ja, das een koude douche!

  6. @Micheleeuw: Tsja, het zal wel meevallen. Het is nu ook weer niet dat ze met ruzie uit elkaar gaan. Het is eerder ontgoocheling langs beide kanten, vermoed ik.

Geef een reactie

