Papa Twee

Vanavond stalen wij een uurtje tijd, en maakten een avondwandeling door het bos. Wij dat zijn: Zapmama, bijslaap Moose en MiniZap, die ondertussen al een uit de kluiten gewassen dochter is van 12.

NetnietvolwassenZap, MachoZap en KrulZap wouden niet mee, die waren respectievelijk:
– Ambras aan het maken met het lief want “Gij weet zeker niet wat dat is, twee weken mekaar alle dagen zien en nu nog”, na haar eerste reis tesamen,
– Aan het rondhangen met een vriend en zo-o-zo cool te doen dat zijn beugel er haast van bevroor,
– Haar virtuele sociale netwerk te onderhouden en zichzelf een tendinitis-duim te short messagen.

Wij wandelden een tijdje hand in hand, zochten en vonden een kaboutertroon, zagen een elfenboom, hoorden een dof gekraak dat nergens vandaan leek te komen en er waren dwaallichten (sluip voorzichtig om ze niet te storen, Krak, sssssst, let toch op!).

Zuig hier maar een puntje aan, Monet

Wil je stilstaan, bloemen, als ik je fotografeer

 

Toen begon het te regenen, het werd ook goed donker en we haastten ons langzaam naar de auto. In de beukendreef wou MiniZap tussen ons komen inlopen en ons beiden een handje geven.
– Komaan, zeurde ze: ik wil in het midden, een handje geven aan mama en papa.

Ik schrok. Zoiets zegt ze nooit.
Ik testte haar: – Ja maar papa is er niet.
– Dan wil ik een handje geven aan mama en… papa twee.

Jaaa! Na vijf jaar eindelijk bevorderd van stiefpapa naar papa twee. Vooral nu van genieten, dacht ik, geniet er nu van. Over 6 maanden of zo pubert zij ook, en dan word ik weer aangetierd met:
– Gij hebt hier niets te zeggen gij, gij zijt mijn vader niet, seut!

Dan ga ik aan dit moment terugdenken, en dan weet ik: Nu weet je het even niet meer, maar eigenlijk zie je me wel graag.

Geplaatst op 23 augustus 2011, in Kriebeltjes. Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Ik kan me inbeelden dat dat klinkt als een serenade als je jongste je eindelijk papa2 noemt!
    Je bent een geweldige papa voor die 4 bloedjes van zapkinderen, Moose.
    Tuurlijk houden ze van je, twijfel daar maar niet aan. I do not.

  2. oh, wat schattig hé Moose!

  3. Ontzettend lief toch! Ik begon ook na een lange relatie aan een second life. Zonder kids van beide kanten. Nu eentje, waar we dol op zijn.!!!

    Chapeau dat dit gelukt is voor jullie. Want before ik mjn huidige (nu toch al 12 jaar) love of my life ondekte had ik “iemand”. Iemand die zijn dochter gebruikte als of beter zijn ex-vrouw als dreigement. Als je “haar” (ik dus) blijft zien, zie je je dochter nooit meer!!! Dus heb ik toen gezegd… een kind, wil ik haar papa nooit afnemen.. dus kies maar voor haar.

    Geniet Moose van Zapnimf van dit uniqum….. je verdient het!!!

  4. bloemen zijn om te plukken, niet om te fotograferen 🙂

  5. @ Allemaal. Merci, we doen ons best

Geef een reactie

