Omdat ik zwemmen nog meer haat

Zo stijf als een stuk gevriesdroogd marmer ben ik. Mijn linkerknie speelt op en ik heb braakneigingen. Kletsnat van het zweet ook nog eens. Hoe fijn.
De hartkloppingen zijn ondertussen over. Of beter, ze zijn terug, gelukkig maar. Je moet op hartslag trainen zeggen ze. Laat ze mij maar eens uitleggen hoe je dat doet: Mijn hartslag gaat binnen de minuut van 70 naar 220 om daarna terug te vallen op 0. Pfff.

Wie gaat er nu lopen voor zijn plezier? Een mens snapt het niet.
Je krijgt er een runner’s high van, zeggen ze. Runner’s high, mijn oor. Ik wordt higherderder van een kopje T. En een joint kost den dag van vandaag ook al zoveel niet meer. Runner’s high. Van de prijs van een paar loopschoenen kan ik mij makkelijk een gezinsportie cocaine scoren in de Seefhoek.

Je krijgt er een betere doorbloeding van, zeggen ze. Maar waarom zou ik in godsnaam een betere doorbloeding willen? Een rode kop ja, als dat staat voor betere doorbloeding, dat krijg ik.
Een keer herinner ik me een betere doorbloeding na het lopen en dat was toen ik van de Kemmelberg naar beneden stuikte en mijn benen niet meer kon volgen. Ik knalde met mijn kop tegen een boom, en mijn neus bleef minutenlang doorbloeden. Negen was ik, en ik weet het nog steeds. Niet in het minst omdat mijn vader die stoot blijft vertellen op ieder familiefeestje: “En in plaats van zich te laten vallen, liep hij tegen een boom. Hij is zeker een minuut buiten westen geweest. Hahahaha.” Ik apprecieer de humor van die man maar matig. Ik had verdorie morsdood kunnen zijn.

Maar we waren aan het lopen, waar is het nog goed voor?
Volgens de Flanders Atletiekclub is joggen is een van de beste manieren om te ontspannen, het neemt de stress weg. Als ik nog maar naar mijn loopschoenen kijk, word ik al kwaad. Qua stressbestrijding kan dat wel tellen. Humpf. En wat is er mis met de Vlaanderen atletiek club? He he.

Lopen is een manier om aan sport te doen in de natuur. Da’s wel waar. Ik heb me daarstraks vastgelopen in een moeras. Maak je niet alle dagen mee, geef toe. Mag ik nu nog drie kwartier de modder van mijn schoenen afschrapen. EN HET GAAT ER NIET AF ; HET BLIJFT TUSSEN DIE RIBBELTJES KLEVEN. Precies plakkerige poedelpoep. Maar dan stinkender, bah.  Zie je wel, ik hoef maar naar die schoenen te kijken en ik ben weeral helemaal opgefokt.

vastgelopen in de modder

...ik heb me daarstraks vastgelopen in een moeras...


Lopen geeft positieve energie. Welke zweefteef heeft dat in godsnaam verzonnen? Wie ook maar tot zijn zesde naar school geweest is, weet dat je geen energie krijgt door energie te verbruiken ; de loper als perpetuum mobile. Ik doecht het effenaf niet®.
Maar maar! Lopen is precies als met een hamer op je vingers kloppen, of in te kleine schoenen wandelen. Het doet zeer veel zeer, maar daarna, daarna!, als de pijn voorbij is, is de opluchting des te groter. Je wringt je uit je looptenu en stapt onder een lauwwarme douche tot je loom wordt en je heerlijk voelt.
Toen ik in de douche stapte wist ik het weer. Dat moest ik vanavond nog doen: ervoor zorgen dat de douche opnieuw doorloopt. Een mens zou ervan gaan lopen.

® Disfunctionele Huisvrouw

Geplaatst op 16 augustus 2011, in Heb ik dat weer. Markeer de permalink als favoriet. 14 reacties.

  1. Heb je de moed gevonden om ze weer aan te trekken, die loopschoenen? Dikke proficiat! En wat je reeds eerder kon, zal je heel snel weer opnieuw kunnen. Dus, niet versagen! Wij supporteren (aan de zijlijn, dat wel)

  2. dan toch maar zwemmen? daar zorgt iemand anders voor het doorlopen van de douche 🙂

  3. LOL voor de ®. En ik versta u volledig, ik word al mottig van ellende als ik naar mijn loopschoenen kijk.

  4. Ik heb geen loopschoenen, Ik las zweetteef ipv zweefteef en ik vind dat ik te veel commentaar geef. Hoe wenst U Uw condtie op peil te houden ?

  5. Lol, die laatste zinnen. Geweldig.

    Seks is anders ook goed voor de conditie, misschien is dat plezanter? Ge krijgt er alvast geen modderschoenen van.

  6. Bezorgd als ik ben heb ik naar een oplossing gezocht. Hier is ze:

  7. Als ge gaat zwemmen, komt ge tenminste wel proper weer buiten.

  8. @Veerle
    Zou dat nou? Vroeger kon ik mezelf vreselijk goed verbergen in een kartonnen doos van 50x50x50cm. Dat zal wel niet meer terugkomen.

    @bentenge
    Zwemmen, maar daar word je nat van!

    @Huisvrouw
    Jij hebt mijne hele taal veranderd, yom. Wees er maar niet te trots op.

    @Duvel
    Waar heb ik ooit geopperd dat mijn conditie niet op peil stond?
    Ik ben nog steeds niet te verslaan in het prikken.

    Inderdaad veel te veel reacties, laten we een chatkanaal beginnen!

    @Liza
    Ge wilt niet weten, waar en wanneer zapnimf goesting krijgt…

    @Elke
    Dat antitankkanaal is toch ook niet direct proper hoor.

  9. Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

  10. ik probeer mij een stuk gevriesdroogd marmer voor te stellen…

  11. Ik neem mij hierbij heilig voor niet alles in één keer bij te lezen, want ik ga het niet droog houden, zo. En de toiletten zijn hier wreed ver vanaf en ik moet daar trappen voor doen. Trappen, begot!

  12. Hier zie daar zie, welkom terug!

  1. Pingback: En ik ben niet eens zijn moeder, de zweterd! « De weergaloze fratsen van ene zapnimf

Geef een reactie

