Priscilla het moordwijf

Priscilla is niet meer.
Toen ik haar deze morgen bezocht moest ik vaststellen dat ze roemloos verdronken was in de overvloedige regenval van vorige nacht.
Priscilla was mijn vleesetende plant. Ze stond in een aardewerken bloempot op een tafeltje op het terras. Ik heb haar een erebegrafenis gegeven op ons dierenkerkhofje tussen Rogier de onfortuinlijke eekhoorn en Besma de Bosduif. Moge zij rusten in vrede.

Ik heb veel heimelijk plezier beleefd aan Priscilla. Het is altijd lachen met een vleesetend plantje in de buurt. Hoeveel keer zagen we niet nog net een (kleine) kikker verdwijnen in de bloedrode slijmknoppen, en met de minuut kleiner worden door de transparante bladeren heen, opgelost in de maagdelijke zuren van de plant. Priscilla kon weer tevreden rusten voor een tweetal weken vooraleer ze een nieuwe prooi verteerde. Je zou zweren dat je een boertje hoorde nadat ze weer eens een salamander had opgeslokt.

Priscilla, ik zal haar missen. Temeer omdat ze een weinig illegaal was. Vleesetende planten zoals Priscilla zijn eigenlijk beschermd, je mag ze niet plukken, niet cultiveren en zeker niet verwerken in geneesmiddelen.
Hoe Priscilla dan toch bij mij geraakt is? Da’s een lang verhaal waarmee ik jullie niet zal vermoeien ; ik geef je vier kernwoorden: brand, stokbrood, camembert, kindertraan.

En nu is daar een einde aan gekomen.
Bye bye Priscilla, je was een leuke meid, zelfs toen je vergeefs probeerde een koolmees te verslinden. De koolmees was sneller en scherper, jij achterbakser en gemener, maar een vogel was te hoog gegrepen, zelfs voor een moordwijf als jij.
Het ga je goed Priscilla op de eeuwige jachtvelden. Denk nog eens aan mij daarboven.

Priscilla, de moordgriet

Priscilla, de Drosera intermedia (of kleine zonnedauw)

Geplaatst op 15 augustus 2011, in Een streepje natuur. Markeer de permalink als favoriet. 8 reacties.

  1. Kikkers, salamanders en zelfs een koolmees toe? Inderdaad, een straffe griet, die Priscilla. Dat zal de Dikke Bertha onder de Drosera’s zijn geweest. 😉

    • @ Menck
      Jahaa.
      MiniZap is ook al een paar weken zoek. Ik heb Zapnimf nog niet durven zeggen dat ik haar diadeem vlak naast de bloempot heb gevonden… 🙂

      Nijdige bitch die Priscilla, valt niet te onderschatten voor haar twee centimeter

  2. Dit is niet Priscilla
    Op een doodsprentje of in dit geval een overlijdensbericht zet je de foto van de overledene en niet die van iemand anders. Ook voor troetelplantjes, al dan niet vleesetend geldt die regel.
    Een foto van iemand anders op een bidprentje of overlijdensbericht i.p.v. die van de overledene is not done appelmoose . Dat is er over ,ook al heb je veel verdriet.
    Of was U ook die kerel die aan zijn makkers een foto van Pamela Anderson liet zien als ze vroegen naar je nieuw lief ?
    Het bewijs: http://www.hei-heg-hoogeind.dse.nl/fotoalbum/natuur/zonnedauw/zonnedauw.htm

    • Als je de keuze hebt tot een prentje van een look-alike of van een verdronken lijk om op het prentje te zetten is de keuze me dunkt snel gemaakt…

      BTW. Ik toonde Monica Bellucci, die kenden mijn vrienden niet.

      • U heeft geen foto van Priscilla ? Zij die U zoveel vreugde heeft geschonken. Zij die Uw steun en toeverlaat was in moeilijke tijden. Geen foto dat moordwijf . Appelmoose toch.
        Tweede puntje:
        Kijkt U eens goed naar de foto waar U naar verwijst, van Besma de bosduif(of wat er van overblijft) en lees dan Uw reactie nog een keer.

  3. straffe plant! allé vroeger dan toch.
    Ben je zeker dat ze niet gestorven is aan een indigestie?

  4. Deze morgen heb ik in het bloempotje opnieuw groene scheutjes gezien, 2 mm groot nog maar, maar hoop doet leven! Ik wist het dat die Priscilla een taaie was.

Geef een reactie

