Cut! ende Kak!

Het feestje zou een succes worden: de hapjes waren klaar, tafels, stoelen waren afgewassen, gedekt en mooi verspreid over de tuin. Alles was zo goed als klaar, alleen moest er nog vers stokbrood gehaald worden, een doos ijs en een paar zakken houtskool.

Dat stond nog op mijn todo-lijstje. Ik had de autosleutel al in de hand toen ik kramp ter hoogte mijner darmen ervoer. Misschien eerst nog naar het toilet. Ik trok me terug in de badkamer boven. Daar staat mijn favoriete toilet. Beneden is er ook eentje, maar om de een of andere reden verkies ik de veel lastiger beklimming naar de badkamer om daar in alle stilte te genieten van de gang der stoel. In de badkamer bevond ik mij precies op oorhoogte met de buurman. Die stond in zijn tuin op een ladder de haag te scheren.


Het is niet zo’n leuke buurman: 62 met grijs kortgeknipt haar, onprettige harde lach en een bordje met ‘Hier waak ik’ en een revolver op zijn omheining. Zo iemand. Zo iemand die de politie belt als de overbuur vuurwerk afsteekt. Je kent ze wel.
En die stond nu met oorverdovend kabaal zijn haag te scheren.Ik dacht nog, als ik hem laat schrikken wat is de kans dat hij zichzelf onthoofdt? Bedroevend klein gezien de omvang van zijn nek, maar we wijken af.

Door het electrisch gezaag heen hoorde ik beneden mijn eega roepen: Moose, moose waar zit jij? Zij verwachtte dat ik al naar de winkel was en toch stond de auto nog op de oprit. Ik zit in de badkamer. Maar dat hoorde ze niet.

Moose, moose!

In de badkamer! riep ik nog eens.
Waar ben jij? Ik hoorde zelfs mijn gsm afgaan, die beneden op het aanrecht lag.
Moose? Moose?
IK BEN BOVEN AAN HET KAKKEN!

De haagschaar was anderhalve seconde daarvoor opgehouden met janken.
Hej, hoorde ik de buurman roepen naar iemand daar beneden, hij zegt dat hij aan het kakken is, hij zit hierboven op het WC.
En dan die harde lach. De rest van zijn gelach ging verloren in het gehuil van zijn electrische zaag.

Cut! ende Kak!

Geplaatst op 6 augustus 2011, in Heb ik dat weer. Markeer de permalink als favoriet. 7 reacties.

  1. Uhu, dat was lachen toen ik de buurman hetzelfde hoorde roepen vanop het terras.
    Om te zeggen dat je ook geen wortelen mocht vergeten.

  2. héél grappig! Alhoewel ik het woord ‘kakken’ niet zo dadelijk aan jou zou linken.
    niet dat je niet moét (doen we tenslotte allemaal)
    maar ik vind het geen ‘moosewoord’

  3. @zeezicht: schijten als een lijster? negertje boetseren?
    afgaan, beren, bouten, drukken, de grote boodschap doen? een ontlastende verklaring afleggen?
    naar de koer gaan, poepen, faire popot?
    een sigaar draaien?

  4. Oh man, hier ga ik over 5 dagen nog mee dicht liggen als ik er aan terugdenk!

  1. Pingback: Wij zijn lief. Geen vier op een rij. « De weergaloze fratsen van ene zapnimf

Geef een reactie

